PANIC!
2011-05-18 » 17:23:05 / 4 har kommenterat, vill du kommentera?

Fått brevet från försäkringskassan och jag har fattat de med inkomsten men fan ska man ta ut 4 eller 5dagar eller guuuuuusi! Man borde ju kunna ta ut färre från början då de kostar mindre då pga amning osv. Hur söker man om havandeskapspenning osv? HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP
 Frida b

Dom har bytt namn på det så heter graviditetapenning nu. Du söker på det på försäkringskassans hemsida. Där finns det en formulär som du och din arbetsgivare ska fylla i sen så rekomenderar jag att du skriver ett personligt brev där du förklarar ditt jobb i detalj, tunga lyft, vart du får ont av dom lyften osv osv eftersom dom är rätt hårda med att ge ut gravpenning nu förtiden. Lycka till!!

2011-05-18 » 22:19:44
URL: 



 Hanna

Det första året behöver du inte ta ut några dagar alls. Du får ta ut exakt så många dagar du vill & klarar dig ekonomiskt på.



Jag tar ut 5.



Däremot från då barnet fyllt 1 år, måste du ta ut minst 5 dagar/vecka.



Havandeskapspenning ansöker du om hos försäkringskassan, men du måste gå till en läkare först som gör en bedömning som du sen får skicka in.

2011-05-19 » 08:36:06
URL: http://toookmama.blogg.se/


 Hanna

Okej. Då är det nog inte havandeskapspenning du ska söka? För jag har för mig att det är ifall man har för ont för att kunna jobba?



Jag var tvungen ha läkarbedömning, och jag fick inte ersättning förrän jag satt i rullstol mot slutet pga foglossningen. :)



Men testa du! Jag vet inte hur det fungerar!

2011-05-19 » 08:54:45
URL: 



 Ida

Jag fick havandeskapspenning för tunga lyft på jobbet. Väldigt skönt att få vara ledig innan knodden kommer

2011-05-19 » 23:00:36
URL: http://lundmarklundberg.blogg.se/






 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: