Ligger och försöker klura ut...
2010-10-08 » 01:20:26 / 3 har kommenterat, vill du kommentera?

Ligger och försöker själv ligga och klura ut ett kostprogram och träningsprogram utifrån vad jag kan och läst. Läst att bästa uppdelningen av maten inför Body fitness är 30 E% Kolhydrater, 40 E% Protein och 20 E% fett. Är det någon som vet något om detta?

Sedan funderar jag på att lägga upp träningen ungefär såhär:


Kommer inte att lägga in något speciellt vilopass utan när kroppen är trött så får den vila.


Ska försöka mig på de äckliga proteinshaker nu ändå. Älskling har lämnat en 4kg påse så ska prova. Någon som har något förslag på annat?

Puss Marica


 Petter

Hey marica!

Tänkte dela med mig av dom erfarenheter och tips jag och Sanna samlat på oss under tiden vi tränat!

Gällande din kostfördelning så gäller väl reglerna för body fitness precis som för allt annat. Ett kostschema som fungerar för en person behöver nödvändigtvis inte funka för alla andra. Gå och gör en kroppssammansätningsanalys och fundera ut vad du vill förändra, men som jag förstått det så behöver du inte tappa något fett, utan bara bygga kvalitetsmuskler (fasta muskler). Högproteinkost gäller givetvis, fördelningen du angivit är väl rätt vettig.

Jobbar du oregelbundna tider så att du har dålig sömnrutin och så, överväg isf att gå till en dietist och be att få råd om hur du ska äta för att få ett jämnt näringsintag under dagen.

Glöm inte att trycka mineraler, vitaminer, antioxidander etc om du ska träna så mycket som det verkar.

Sen angående kostschemat så skulle jag byta ut stärkelserik mat (potatis och ris) mot bulgur, couscous och quinoa om du tycker om det.



Sen var det det här med proteinet. Keso och lite rökt kalkon eller kyckling, ägg eller kesella med lite fun light i fungerar lika bra som mellanmål som en proteinshake gör, spara proteinet tills efter träning och drick det då istället.



Nu blev säkert det här jätterörigt, sitter på jobbet med iphonen så får ingen överblick och har säkert glömt nåt, men var det nåt du inte förstod så vet du hur du får tag i mig!

2010-10-08 » 03:36:14
URL: http://Twitter.com/pollt


 JOPPIN!!!!!!!!!!!!!!!

ÄR RIKTIG MAT OCH LEV LIVET!!!!! :D

2010-10-15 » 03:15:30
URL: 



 Lee

haha, du kör ju typ samma schema som mig! Förutom cardion då ;P

2010-10-19 » 19:57:00
URL: http://www.megafonen.nu/freddelee






 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: