kvotering?
2011-07-30 » 14:07:28 / 0 har kommenterat, vill du kommentera?

Jag är för lika lön för lika arbete men kvotering?
Jag förstår inte hur Nyamko Sabuni tänker när hon vill kvotera in kvinnor.
Vad är vi för feminister när vi vill bli särbehandlade och intagna bara för att det ska bli "rättvist". Klart vi ska behandlas lika när det gäller att "förtjäna" ett arbete precis som män.
Där tycker jag att det är så konstigt när det gäller "mansarbeten" så som brandman och Polis att intagningsnivåer är lägre för kvinnor för att man ska klara av det. Klart att det ska vara samma för kvinnor och män.
Om jag står i ett brinnande hus och det kommer upp två st. En brandman och en brandkvinna så är det klart jag hoppar till mannen, iaf som det är nu då kvinnan inte ens behöver kunna lyfta lika mycket. Det är tragiskt att det är så men det är sant.
Om jag går på intervju eller en uttagning för ett jobb så vill inte jag bli särbehandlad och få ett jobb för att jämna ut det lite utan då vill jag ha jobbet för att jag förtjänar det och för att jag har jobbat hårt för det, att jag är den bästa för arbetsplatsen.
Nej tack Nyamko.
Im not voting for you.




 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: