ProteinBOMB och pillerdrillare
2010-10-20 » 23:09:19 / 3 har kommenterat, vill du kommentera?

Blev inget gym idag men jag tror att kroppen behöver vila. Har ändå jobbat 8timmar idag och sedan en timmes träning med galet dålig uppslutning. Så träningen gav mig inte direkt mkt då jag står i mål. Blev mkt frislag osv men det är ändå svårt med 6 utespelare. Tur att fjunisarna kom lite tidigare så då blev de något iaf. Blev ändå en del situps och rygglyft där jag låg i buren och filosoferade (jag som hatar filosofi). Men nu har pillerdrillarn Marica satt igång. Så kommer väl snart få upprörande samtal från släktingar som vill slänga in mig på rehab (som misstolkar detta).


Allt detta i stort sett för att få bästa återhämtningen.

Night Pro är ett kaseinprotein tillskott med långsamma proteiner för ultimata återhämtningen under natten. Ämnen i night pro ska även ingiva lugn och välmående för bättre sömn.

Creatin monohydrate sägs ska öka styrkan, öka muskelvolymen, ger snabbare återhämtning. Detta är ett naturligt ämne i kroppen och finns i fisk och kött men inte i tillräckligt stor dos för att man ska kunna få ut bästa prestationsförmåga oavsett träningsform. Är under uppbyggnadsfas just nu så då är det 4shottar per dag i 4dagar till. Sedan är det en per dag.

Mivitotal Flex är ett flytande vitamin tillskott. Innehåller vitaminer och mineralerna som man behöver. En extra energikick helt enkelt.

BCAA är de 3 stora pillrerna som är GIGANTISKA, men med lite vatten så går dessa ner. Man tar 3st en halvtimme innan träning och 3 inom en timme efter träningen. Dessa ska man endast äta på träningsdagar. 33% av dina muskelproteiner innehåller ämnet bcaa men faller snabbt vid träning. Där av tillskottet för ökad muskelvolym.

Blev även världens proteinbomb till käk efter träningen iaf. Kokade ett löskokat ägg för att behålla lite protein. Sedan blandade jag en skål med keso, kvarg(kesella), krossade linfrön, fun light och lite solrosfrön och torkad frukt. De funkade och gick ner. Men mätt blev jag iaf kan jag lova!
NATTI!

 cissi

Tänkte bara tipsa om Fitnessguru.se, där finns massa träningsbloggar, artiklar osv :)Hoppas allt är bra!

2010-10-21 » 09:15:11
URL: 


 Anonym

du får bakläxa på vad kreatinet egentligen har för effekt. Att säga att kreatin ökar muskelvolymen och styrkan är väl kanske att tänja på sanningen lite grann? Och du som nu verkar vara så påläst så kanske du vet hur jävla mycket du egentligen ska träna innan kroppen verkligen behöver tillskott till kosten?

2010-10-21 » 18:00:58
URL: 


 Lars

Haha, vem är du som säger att kreatinet inte har någon verkan på styrka? Alla celler i kroppen får sin energi ifrån en speciell molekyl som kallas ATP. Kreatinet hjälper till i just bildningen av ATP. Man kan säga att det fungerar som en energibuffert. När du kör väldigt hård intensiv träning, som tex styrketräning går det åt en hel del av ATP:n, den tar slut ganska fort... och genom att tillföra kreatin så kan kroppen bilda mer ATP molekyler.



Vet inte, men de känns som att du inte är så påläst själv? anonympojke_12



2010-10-21 » 20:10:49
URL: 






 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: